W przedszkolu realizujemy zajęcia dydaktyczno – wychowawcze wg rozporządzenia MEN o podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Pracujemy zgodnie z zasadą indywidualizacji nauczania, stopniowania trudności i dostosowania metod i form do potrzeb i możliwości dziecka.
Kadra w przedszkolu posiada odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe oraz predyspozycje do pracy z dziećmi. Dodatkowe kwalifikacje naszych pracowników zapewniają możliwość pracy z dziećmi w interesujący i zaciekawiający sposób. Rozległe zainteresowania i umiejętności naszej kadry, umożliwiają prowadzenie zabaw i zajęć niekonwencjonalnych np.: kulinarnych, naukowych, technicznych, manualnych itp.
Z pełnym poświęceniem pomagamy dzieciom w odkrywaniu świata. Zapewniamy im poczucie bezpieczeństwa oraz komfortowe warunki do wszechstronnego rozwoju.
Dyrektor Przedszkola / nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego – ukończyłam Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Studia mgr – kierunek: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, studia podyplomowe na kierunku „Organizacja i zarządzanie oświatą”. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam jako nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny. Swoja wiedzę i umiejętności staram się ciągle pogłębiać poprzez liczne kursy, szkolenia, warsztaty. Kocham dzieci, uwielbiam ich ciekawość świata, ciągłą gotowość do poznawania nowych rzeczy. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i ogrom satysfakcji, kiedy patrzę jak się zmieniają, dorastają na moich oczach. W swojej pracy zawodowej kieruje się słowami J. Korczaka: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Nauka to nic innego jak rozwój intelektualny, dzieci nabywają zdolności i umiejętności ucząc się nowych czynności, przedmiotów, zabaw, wierszyków, piosenek, wykonywanych prac manualnych i plastycznych. Rozwijanie motoryki małej i dużej, orientacji w przestrzeni, zajęcia i ćwiczenia ruchowe, odczytywanie obrazków, kształtowanie chwytu, zabawy w rymy, są to nie które przykłady, gdzie przedszkolak nie musi mieć wcale świadomości, że jest to właśnie nauka przez zabawę która towarzyszy mu przez cały pobyt w przedszkolu.
Zabawa to nieodłączny element codzienności, niezastąpiony żadną inną formą aktywności u dzieci. Podkreślamy znaczenie zabawy w życiu dzieci i doceniamy fakt, że dzięki zabawie dzieci uczą się doświadczania, eksperymentowania, przeżywania oraz rozwijania zainteresowań i uzdolnień. Dzieci w trakcie zabawy kształtują poczucie własnej wartości, uczą się szacunku do siebie i innych, wyrażania emocji, rozumienia potrzeb własnych i innych oraz rozwiązywania konfliktów.
Posiadamy bogatą ofertę różnorodnych zajęć min.:
– zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
– zajęcia muzyczne z elementami rytmiki
– zajęcia plastyczne wykorzystujące różne techniki plastyczne,
– zajęcia z języka angielskiego
– zajęcia taneczne
– zajęcia sportowe
– ceramika
– wyjścia do teatru ,kina.
– wycieczki edukacyjne
– zajęcia wg.propozycji rodziców.
Organizujemy :
zawody sportowe, przyjęcia urodzinowe, imprezy okolicznościowe odbywające się w budynku lub ogrodzie .
W tym przedszkolu jest wesoło
bo nie pachnie jeszcze szkołą
dla dzieciaków doskonałe
uczy, bawi, wychowuje
serca dla nich nie żałuje.
Przychodź do nas, bo czekamy
Bez Ciebie – nie zaczynamy!!!
Serdecznie Zapraszamy!!!
Ramowy rozkład dnia
7.00 – 8.45 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8.45 – 9.00 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.00 – 9.30 Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9.30 – 10.00 Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
10.00-10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zgodnie z tematyką programową, zabawy ruchowe i twórcze.
11.00-11.45 Pobyt na świeżym powietrzu przeznaczony na zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym .Wychodzenie na spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia przyrodniczego. Obserwacje natury, przyrody.
11.45- 12.00 Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, opiekuńcze
12.15 – 12.45 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kultura zachowania się przy stole.
13.00 -14.00 Relaksacja poobiednia. Czytanie bajek i opowiadań, słuchanie muzyki relaksacyjnej . Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
14.00 -14.30 Przygotowania do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i porządkowe.
14.30 – 15.00 Podwieczorek.
15.00 – 17.00 Gry i zabawy inspirowane przez dzieci. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci, oczekiwanie na rodziców.
Szanowni Państwo,
klikając na poniższy link, zapoznają się Państwo z podstawą programową wychowania przedszkolnego:
Podstawa-Programowa-14022017-2
PROCEDURY
Wszystkie procedury są do wglądu na terenie placówki.
1.MISJA
Przedszkole zapewnia każdemu dziecku prawo do pełnego dostępu do edukacji bez względu na to, jaki prezentuje potencjał rozwojowy. Naszym celem jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami. Przedszkole daje szansę rozwoju dzieciom, uczy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia – otwierania się na wartości uniwersalne. Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo. Wspiera działania wychowawcze rodziców.
2. WIZJA
- Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z indywidualnymi predyspozycjami
- Stosujemy metody i formy pracy zapewniające naszym dzieciom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych
- Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć
- Kształtujemy poczucie tożsamości narodowej i regionalnej, uczymy otwartości na inne kultury europejskie
- Prowadzimy edukację proekologiczną i zdrowotną, wyrabiamy u dzieci nawyki higieniczne, zdrowotne, ekologiczne.
3. GŁÓWNE ZADANIA NA LATA 2020- 2025
ZADANIE I
KSIĄŻKA UCZY, BAWI, WYCHOWUJE
– pobudzanie i wyzwalanie zainteresowań książką
– dostrzeganie wartości poznawczej, estetycznej i wychowawczej literatury
– poszukiwanie w literaturze wzorców poprawnej polszczyzny
– wspieranie sfery emocjonalnej u dzieci z wykorzystaniem bajkoterapii
ZADANIE II
KLUB BADAWCZY -DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY
– rozwijanie twórczych postaw dziecka
– odkrywanie, doświadczanie rzeczywistości poprzez zabawy badawcze, eksperymentowanie
ZADANIE III
POLSKA MOJA OJCZYZNA
– kształtowanie poczucia tożsamości narodowej dzieci
– budzenie przywiązania do swojego kraju i miasta
– wprowadzenie dzieci w świat polskiej kultury, sztuki i historii
ZADANIE IV
JESTEM POLAKIEM, JESTEM EUROPEJCZYKIEM
– kształtowanie postaw patriotycznych, proeuropejskich
– poznanie kultury wybranych państw Europy
– wzbudzanie zainteresowania Unią Europejską
– rozwijanie tolerancji wobec innego człowieka
ZADANIE V
DBAM O SWOJE ZDROWIE
– rozwijanie postaw prozdrowotnych ( odporność fizyczna i psychiczna )
– kształtowanie nawyków higieniczno- zdrowotnych
– propagowanie zdrowego trybu życia.
4. METODY I FORMY PRACY
Zdobywana wiedza i doświadczenie wykorzystywane jest w codziennej pracy z dzieckiem. Nasze działania dydaktyczno – wychowawcze wspomagają rozwój dzieci, uwalniają ich wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe zapewniając dobre przygotowanie do startu w szkolnej rzeczywistości.
Stosowane metody i formy pracy zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest nauka zabawa, która jest dominującą w wychowaniu przedszkolnym.
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa ( praca z cała grupą)
METODY STOSOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU
-
- czynne
- oglądowe
- słowne
- aktywizujące
Nauczyciele naszego przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego prowadzą systematyczną obserwację pedagogiczną, dzięki której poznają możliwości i potrzeby rozwojowe dzieci:
-
analiza gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole
-
obserwacja, diagnoza przedszkolna
W oparciu o zgromadzone wyniki obserwacji lub diagnozy nauczyciele opracowują i realizują indywidualny program wspierania i korygowania rozwoju dziecka. W miarę potrzeb organizowana jest pomoc psychologiczno- pedagogiczna.
6. PROGRAMY
- „Nasze Przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywnosci dzieci” Małgorzata Kwasniewska, Wiesława Żaba-Żabińska
- Program adaptacyjny ,”Już czas do przedszkola”
- ,,W zdrowym ciele – zdrowy duch” program promocji zdrowia
- ,,Stymulowanie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym”- Gimnastyka buzi i języka
7. DZIECKO KOŃCZĄCE PRZEDSZKOLE
POSIADA:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- uważnego słuchania i logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- twórczego rozwiązywania zadań,
- odpowiedni poziom samodzielności
- gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
- umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
- podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym,
PRZESTRZEGA:
- zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- praw innych ludzi,
- zasady kultury współżycia, postępowania wg ustalonych zasad
DOSTRZEGA I SZANUJE:
- potrzeby innych ludzi
- odmienne postawy, przekonania, upodobania,
- symbole narodowe,
- środowisko naturalne,
NIE OBAWIA SIĘ:
- występować publicznie,
- reprezentować grupę, przedszkole,
- dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu
8. REALIZOWANE AKCJE CHARYTATYWNE – „PRZEDSZKOLAKI POMAGAJĄ”
TO ŻE KOMUŚ COŚ DAJEMY SPRAWIA,
ŻE SAMI CZUJEMY SIĘ SZCZĘŚLIWI”
2. Udział w akcji „Góra grosza”– odbywa się wielka zbiórka monet . Najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie najmłodszym, jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących.
3.Udział w akcji „Zbiórka plastikowych nakrętek ” – przeznaczane na rehabilitację i sprzęt rehabilitacyjny dla potrzebujących dzieci.
– Pasowanie na przedszkola, Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka , Jasełka
– Wydarzenia sportowe,
– Zabawy badawcze, eksperymentalne
– Teatrzyki i koncerty
– Spotkania z Policją , Strażą Miejską, Mikołajem
– Wigilia w przedszkolu
– Zabawa Karnawałowa
– Liczne wycieczki do teatru, opery lub gospodarstw agroturystycznych.
– Spotkania z ciekawymi gośćmi
– Festyn Rodzinny – Uroczyste zakończenie roku
10. WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
Przedszkole promuje swoją działalność poprzez udział dzieci w konkursach oraz festiwalach twórczości dziecięcej organizowanych w przedszkolu i na terenie miasta. Dzieci mają zapewniony kontakt z kulturą i sztuką, organizowane są wyjazdy do teatru, kina, galerii, na terenie przedszkola odbywają się spotkania z artystami.
Prowadzimy systematyczną i różnorodną współpracę z rodzicami min. udział w różnorodnych formach integrujących np. : wspólne uroczystości, warsztaty dla dzieci i rodziców, pikniki, festyny rodzinne.
My przedszkolaki chętnie tutaj przychodzimy i wspaniale się bawimy. Największą przyjemność sprawiają Nam zabawy na powietrzu. Uwielbiamy biegać, bujać się na huśtawkach i rozrabiać. Często eksperymentujemy, kleimy, malujemy, a nawet sami przygotowujemy sobie posiłki. Na początku przedszkola było Nam bardzo ciężko rozstać się z Rodzicami. Jednak z dnia na dzień coraz bardziej Nam się tutaj podobało, a teraz nie chcemy wychodzić do domu. Mamy nadzieję, że zapiszesz się do Nas i zobaczysz jak fajnie jest w przedszkolu oraz poznasz Panie, które uwielbiają Nas mocno.
Przedszkolaki